moc moc
moc moc
Witam
Zastanawiam sie nad wzmocnieniem swojej m3. Nie chce zadnego kompresora ani nic podobnego.. Marza mi sie osiagi m3 e92 i teraz pytanie:
czy zmiana dolotu na k&n faktycznie dodaje 15KM?
wyciecie katow, zrobienie jakiegos wydechu i programu jakie daje przyrosty?
fotele... wyczytalem, ze jeden fotel przedni wazy 45kg. czy to prawda?
zmiana przelozenia w dyfrze na 4,10 da zadowalajace efekty i jaka bedzie predkosc max?
pozdro
Zastanawiam sie nad wzmocnieniem swojej m3. Nie chce zadnego kompresora ani nic podobnego.. Marza mi sie osiagi m3 e92 i teraz pytanie:
czy zmiana dolotu na k&n faktycznie dodaje 15KM?
wyciecie katow, zrobienie jakiegos wydechu i programu jakie daje przyrosty?
fotele... wyczytalem, ze jeden fotel przedni wazy 45kg. czy to prawda?
zmiana przelozenia w dyfrze na 4,10 da zadowalajace efekty i jaka bedzie predkosc max?
pozdro
Re: moc moc
Co do dolotu to wątpię w mannę z nieba w postaci tych 15km.
Tu można wyliczyć prędkości na każdym biegu i przełożeniu głównym, serynie daje to 318km/h około teoretycznie a przy 4.1 około 281km/h.
http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm
Tu można wyliczyć prędkości na każdym biegu i przełożeniu głównym, serynie daje to 318km/h około teoretycznie a przy 4.1 około 281km/h.
http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm
Kupując zadbane bmw kupujesz radość z jazdy. Auto jest gratis.
Re: moc moc
Jeśli marzą ci się osiągi E92, to zanim zaczniesz wywalać kasę na takie mody (które, powiedzmy szczerze, i tak niewiele dadzą), sprawdź czy te twoje M3 w ogóle trzyma serię.
Re: moc moc
Rozumiem że mówimy o osiągach na prostej?
Zgadzam się z Lassie iż najpierw trzeba sprawdzić czy trzyma serię, a jak nie to do niej doprowadzić
Najtańszą sensowną opcją jest zmiana przełożenia. Daje to dużo. Czy na tyle żeby dorównać e92 ciężko powiedzieć, ale co najwyżej do manuala, na pewno nie do wersji z DKG.
Nie mniej jednak jeżeli chcesz podnosić moc to w e46 bez doładowania dużo nie zrobisz. Pełny wydech, dolot z CSL'a, walki i program to maksymalnie 400KM za bardzo duże pieniądze. Kompresor da dużo większy przyrost za mniejsze pieniądze.
Ja niedługo planuje wyciąć katy i zrobić program który będzie w stanie wykorzystać paliwo 103 oktanowe. Zobaczymy co to da, ale na jakieś wielkie przyrostu nie liczę. Robię to bardziej przy okazji
Zgadzam się z Lassie iż najpierw trzeba sprawdzić czy trzyma serię, a jak nie to do niej doprowadzić
Najtańszą sensowną opcją jest zmiana przełożenia. Daje to dużo. Czy na tyle żeby dorównać e92 ciężko powiedzieć, ale co najwyżej do manuala, na pewno nie do wersji z DKG.
Nie mniej jednak jeżeli chcesz podnosić moc to w e46 bez doładowania dużo nie zrobisz. Pełny wydech, dolot z CSL'a, walki i program to maksymalnie 400KM za bardzo duże pieniądze. Kompresor da dużo większy przyrost za mniejsze pieniądze.
Ja niedługo planuje wyciąć katy i zrobić program który będzie w stanie wykorzystać paliwo 103 oktanowe. Zobaczymy co to da, ale na jakieś wielkie przyrostu nie liczę. Robię to bardziej przy okazji

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: moc moc
Dolot KN nie daje nic bez programu i mogę Ci to zagwarantować bo testowałem.
Jak koledzy pisali wyżej sprawdz moc jeżeli jest ok to warto zrobić krótsze przełożenie.
4.10 bym olał bo będzie za krótkie i jest drogie 3.91 można łatwo tanim kosztem zrobić a osiągi są bardzo bliskie CSLa i do tych 160km/h powinno być dość równo z m3 e92.
Żeby zrobić 3.91 wystarczy odpowiedni dyfer z m5 e34 lub samo przełożenie koszt całej operacji z wymianą i zakupem około 2000zł. V max jeżeli masz odcinkę nadal się nie zmieni a nawet bez niej z tego co pamiętam na 3.91 do tych 290-300km/h wystarczy dyfra.
Fotele jak nie zależy Ci,żeby została elektryka grzanie itd również warto zmienić sporo to pomoże. Kilka kg można też zaoszczedzić zmieniając tylny tłumik i w tym kierunku bym poszedł powinieneś być zadowolony z efektu a koszt nie będzie astronomiczny.
Jak koledzy pisali wyżej sprawdz moc jeżeli jest ok to warto zrobić krótsze przełożenie.
4.10 bym olał bo będzie za krótkie i jest drogie 3.91 można łatwo tanim kosztem zrobić a osiągi są bardzo bliskie CSLa i do tych 160km/h powinno być dość równo z m3 e92.
Żeby zrobić 3.91 wystarczy odpowiedni dyfer z m5 e34 lub samo przełożenie koszt całej operacji z wymianą i zakupem około 2000zł. V max jeżeli masz odcinkę nadal się nie zmieni a nawet bez niej z tego co pamiętam na 3.91 do tych 290-300km/h wystarczy dyfra.
Fotele jak nie zależy Ci,żeby została elektryka grzanie itd również warto zmienić sporo to pomoże. Kilka kg można też zaoszczedzić zmieniając tylny tłumik i w tym kierunku bym poszedł powinieneś być zadowolony z efektu a koszt nie będzie astronomiczny.
Re: moc moc
Tylko że dyder od M5 e34 to zwykła szpera 25%. Ja bym się na to nie zdecydował, chociaż sens to ma.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: moc moc
Kostek pomyśl i przeczytaj co napisałem!!
Zmieniasz samo przełożenie a nie całą szperę !!
Dyfer nadal działa tak jak w e46.
Zmieniasz samo przełożenie a nie całą szperę !!
Dyfer nadal działa tak jak w e46.
Re: moc moc
Konstrukcja zdania jest dwuznaczna 

Re: moc moc
Kostek, czy E92 jest faktycznie odczuwalnie szybsza od E46? W Pozku jakoś nie odczułem...
Re: moc moc
w listopadzie hamowalem swoja m3, wyszlo 337km i 362nm wiec chyba w miare trzyma serie?
program i tak planuje zrobic i czy wtedy jest sens pakowania dolotu K&N i wycinanie katów? Ile moze przybyc realnie po tym zabiegu mocy?
I czy macie kogos kto zmienilby przelozenia w dyfrze?
program i tak planuje zrobic i czy wtedy jest sens pakowania dolotu K&N i wycinanie katów? Ile moze przybyc realnie po tym zabiegu mocy?
I czy macie kogos kto zmienilby przelozenia w dyfrze?
Re: moc moc
Zapytaj ludzi z Evolve, tutaj masz topic i linki - oni grzebią w sofcie S54, także będziesz miał info z 1-szej ręki:
viewtopic.php?t=4532
Trzeba przyznać, że puszkę karbonową i Alpha-N mają ciekawy...
viewtopic.php?t=4532
Trzeba przyznać, że puszkę karbonową i Alpha-N mają ciekawy...
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: moc moc
Co do dyfra Michała z Łodzi śmiało polecam. Znajdziesz jego aukcje na allegro.
Czasem miewa takie przełożenia a jak nie to kup cały most i on Ci złoży do kupy.
P.S. Kostek masz rację
Czasem miewa takie przełożenia a jak nie to kup cały most i on Ci złoży do kupy.
P.S. Kostek masz rację

Re: moc moc
Pytanie o czym mówimy. Jeżeli chodzi o odczucia wewnątrz samochodu to wydaje się wolniejsza, mimo iż realnie jest szybszaLassie pisze:Kostek, czy E92 jest faktycznie odczuwalnie szybsza od E46? W Pozku jakoś nie odczułem...

Re: moc moc
Ktoś w pl ma zrobione w e46 przełożenia 3.91? Bo piszą wszyscy o tym a nikt tego chyba nie ma .
jak wygląda awaryjność reszty podzespołow po takiej zmianie?
